سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درس و فراگیری دانش، مایه باروری شناخت است . [امام صادق علیه السلام]

-:-یک مهاجر از جنوب-:-


بسم الله الرحمن الرحیم

 

اسلام آبی و زرد

سوئد کشوری نزدیک به قطب یخ زده با جنگل های کاج همیشه سبز، کوه های فرسوده و بدور از طغیان و دریاچه های بسیار.

 سرزمینی سرد با تابستان بهاری, تابستانی با روزهای طولانی و زمستانی با شبهای طولانی.

سرزمینی که ساکنانش مانند آب و هوایش, سرد , در خود و آرام اند, کشوری دور از جنجالهای روز غرب که حتی بن لادن آن را از لیست قربانیانش نمی داند.

اکنون نور رسالت محمدی بر این سرزمین می تابد و این سرزمین، امروز دم از امتی آبی و زرد ولی با دلی سبز می زند و به صراط لبیک گویان رسالت محمدی می شتابد.

این سرزمین در سال 1953 میلادی تنها 500 مسلمان داشت,  در سال 1966م این تعداد دو برابر شد و در سال 1970م تعداد مسلمانان به 9000 هزار نفر رسید.

در سال 2000م تعداد مسلمانان به 200 هزار نفر, سال 2003م به 350 هزار نفر و در سال 2007م این رقم به مرز نیم ملیون نفر رسید.

حال در سال 2007م جمعیت کنونی سوئد از مرز 9 ملیون و 200 هزار نمی گذرد و این جمعیت در سال 1953م بعد از مهاجرت بسیاری از ساکنان به آمریکا تقریبا 7 ملیون و 200 هزار نفر بود.

یعنی رشد جمعیت این سرزمین  از 1953 تا 2007 تنها 27.7 % بوده در حالی که رشد جمعیت مسلمان 782.6 برابر بیشتر از رشد خود ساکنین است.

صاحب نظران رسانه ای و آکادمی حدث می زنند که در سال 2030 مسلمانان بیش از نیمی از جمعیت سوئد را تشکیل می دهند و تا سال 2050 شاید اکثریت جمعیت مسلمان باشند.

اغلب مسلمانان سوئد از مهاجران هستند. مسلمانان اوائل کارگرانی از ترکیه و بالکان بودند، که برای کار در سوئد سکنت گزیدند سپس با شروع جنگ در بالکان و خاورمیانه مهاجران مسلمان به سوئد پناه یافتند. شایان ذکر است مسلمانان سوئدی الاصل هم روز به روز افزایش می یابند.

اولین مسجد در سال 1976 در گتنبرگ به دست فرقه احمدی ساخته شد (این فرقه از نظر شیعه و سنی ظاله است) سپس مسجد مالمو در سال 1983 ساخته شد و بعد از آن اولین مسجد شیعه در سال 1985 در ترول هتان در نزدیکی شهر گوتنبرگ به دست مهاجرانی از شبه قاره هند ساخته شد.

اولین مسجد شیعه در ترول هتان

اکنون بیش از هزار مسجد و مجمع  و حسینه در این سرزمین وجود دارد.

 

 

رقم دقیقی از تعداد شیعه یا سنی در سوئد وجود ندارد  ولی بیش از نیمی از مهاجران این سرزمین را شیعیان عراقی، ایرانی, افغانی, پاکستانی, هندی و لبنانی و حتی علویان لبنان, ترکیه و بالکان تشکیل می دهند یعنی رقمی در حدود 250 هزار نفر. این در حالیست که ماهانه بیش از سه هزار مهاجر عراقی که بیش از 65 % شیعه هستند به این سرزمین پناه می برند + در سال 2006 در حدود 20 هزار لبنانی مهاجر که اکثریت اغلب شیعه هستند به این کشور پناه یافتند.

 

اکثریت اهل تسنن را مهاجران کشور صومال، فلسطین و کردها تشکیل می دهند.

 

 

از آنجا که کشوری همچون عربستان هزینه مالی را برعهده گرفته است، اهل تسنن یا وهابیها هیچ مشکلی برای ساختن مساجد ، ایجاد تشکل ها و یا تبلیغ را ندارند.

به همین خاطر اهل تسنن بویژه وهابیون تبلیغ اسلام را در این سرزمین آرام در دست دارند.

آنها حتی در مدارس سوئدی تبلیغ می کنند.

تعجب نکنید که جوانی سوئدی الاصل یکی از زندانیان گونتنامو بوده است.

 

شیعیان سوئد از لحاظ مالی بسیار ضعیف هستند. و بیشتر تشکلات و حسینیه های خود را در مکانهای اجار شده که خود هزینه را به گردن می گیرند تشکیل می دهند.

باعث خوشنودی است که در تمام شهرهای سوئد که شیعیان در آن وجود دارند ، اگر حتی تعداد ایشان به 10 نفر برسد حسینیه یا یک کانونی برای انجام مراسم دینی خود تشکیل می دهند. در شهرهای بزرگی مانند ستکهولم, گتنبرگ, مالمو هر کدام شاید بیش از 5 مسجد یا حسینیه یا کانون شیعی دارند.

 

 

شیعیان سوئد در عزا و شادی اهل بیت مانند تمام شیعیان جهان شرکت می کنند.

و در روز قدس ( در ستوکهلم) ، روز عاشورا و اربعین حسینی در راهپیمایی شرکت می کنند.

 

 

 

 

می دانید امروزه مسلمانان سوئد از حمله اسلام فوبیا رنج می برند. حادثه یازده سپتامبر و حوادث دیگربعلاوه آنچه وهابیون انجام می دهند باعث شد که این اسلام فوبیا گسترش یابد. و حتی باعث شد بعضی ها بعضی از مساجد را به آتش زنند و یکی از این مساجد مسجد شیعیان ترول هتان بود.

 و حتی باعث شد که بعضی از جاهلیت برای نام دار شدن دست به اهانت پیامبر اسلام (ص) زدند.

ولی نور حقیقت بزرگتر از این است که بدست بعضی از جاهلان خاموش شود.   

 

مذهب اهل بیت هنوز در بین مردم سوئد ناشناخته است.این امر به دلیل این است که تشکلات شیعی تنها در بین خود  و به زبان خود پشت درهای بسته تشکیل می شوند.

 ولی در سالهای اخیر از طریق رسانه ها که از مظلومیت شیعیان در عراق، لبنان, پاکستان و افغانستان حرف می زنند نام شیعه به گوششان رسیده است و می دانند که این مذهب قربانی تروریستها شده است. ولی علی رقم آن  مذهب جعفری هنوز نا شناخته مانده است.

با اینحال هستند سوئدی هایی که به مکتب اهل بیت ایمان آوردند. خود بنده با 6 نفر سوئدی که پس از جنگ اخیر رژیم غاصب و اشغالگر قدس بر لبنان به مذهب جعفری نائل شده اند را می شناسم که علاقه زیادی به حزب الله و ایران دارند.

 

 

امروز شیعیان سوئد نیازمندی های بسیاری دارند از جمله  مدارس برای کودکان و نوجوانان اتصال با مراجع عظام و کانون های فرهنگی و مذهبی و غیره.

به نظر من مجمع جهانی اهل بیت که تنها در ستوکهولم مرکز دارد می تواند با برنامه ریزی خوب و سنجیده  و حضور در مجتمع سوئدی تبلیغ اسلام را از آن خود کند و کام تشنه این سرزمین را با اسلام ناب محمدی و عشق اهل بیت سیراب نماید وبه این مجتمع خالی از معنویت را با یاری خداوند تعالی معنویت بخشد.

این زمان طلایی شیعه است زیرا اکنون شیعه در تمام رسانه ها ، از انرژی هستهای تا شیعیان عراق و از حزب الله تا نام منجی بر زبان احمدی نژاد در UN، نام شیعه بر زبانهاست.

 

I sitt närmare halvtimmeslånga tal rasade Ahmadinejad också mot "krafter som försöker förstöra familjen" och reducera kvinnan till en handelsvara.

ترجمه: در سخنرانی تقریبا نیم ساعته خود، احمدی نژاد ضد قدرت های که می خواهند خانواده را خراب و زن را کالالیی در دست داشته باشند به شدت انتقاد کرد. ( dn nyheterروزنامه دن)

 

نویسنده: محمد الجابری

jonas_habab

hamodi_vasa

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=697073&rss=554

http://www.basio.de/faktamuslim.htm

http://64.233.183.104/search?q=cache:OEr1YqSIg1MJ:www.mangfald.com/pagintprak1.htm+shia+muslimer+i+sverige&hl=sv&ct=clnk&cd=43&gl=se

http://64.233.183.104/search?q=cache:6AqIRBB0fn0J:www.mattias.st/blogg.asp%3FID%3D798+shia+muslimer+i+sverige&hl=sv&ct=clnk&cd=28&gl=se

 



hamoudi ::: یکشنبه 86/8/27::: ساعت 8:5 عصر